09133044405

پرکاربردترین plc در ایران

پرکاربردترین plc در ایران

کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC که به کامپیوترهای صنعتی نیز معروف هستند، اصلی ترین و در واقع هسته اصلی یک سیستم اتوماسیون صنعتی هستند. در مقاله پرکاربردترین plc در ایران تعدادی از مطرح ترین برندهای تولید PLC که در کشور ما طرفداران زیادی دارند آورده شده است.

  • پی ال سی امرون PLC CP1H OMRON

PLC های CP1H Emron کنترلرهای جمع و جور با سرعت بسیار بالا و پیشرفته هستند که برای ماشین های فشرده طراحی شده اند. این مدل PLC دارای ولتاژ ورودی 24VDC و دارای 4 ورودی دیجیتال و 4 خروجی دیجیتال از نوع ترانزیستوری جهت کنترل چهار محوره و همچنین دارای 4 ورودی و 2 خروجی آنالوگ می باشد. سری CP1H را می توان با کارت های ورودی و خروجی فشرده گسترش داد. به علاوه دو کارت ورودی و خروجی سری CJ1W را می توان به این PLC ها متصل کرد. به این ترتیب PLC های سری CP1H قابلیت اتصال به بسیاری از شبکه های رایج سطح میدان را دارند و اکثر ماژول های ارتباطی سری CJ را پشتیبانی می کنند.

بیشتر بخوانید مقاله پرکاربردترین plc در ایران : كنترلر دمای دلتا 

پرکاربردترین plc در ایران

  • پی ال سی میتسوبیشی PLC FX3UC MITSUBISHI

Mitsubishi FX3UC PLC انعطاف پذیری و عملکرد بیشتری را برای برنامه هایی که فاقد PLC های سنتی هستند به ارمغان می آورد و به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. این نوع PLC فشرده بوده و دارای ولتاژ ورودی و خروجی 24VDC می باشد. اعداد دیجیتالی 16، 32، 64، 96 و بدون ورودی یا خروجی آنالوگ وجود دارد. این CPU از انعطاف و قدرت بسیار بالایی در کنترل و مدیریت تجهیزات صنعتی مختلف در سطوح کوچک و بزرگ در یک سیستم اتوماسیون صنعتی برخوردار است و به همین دلیل در صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

در این PLC قابلیت اتصال ماژول ها توسعه و شبکه سازی آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. این سری از CPU ها ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند و راندمان کاری و کارایی بسیار بالایی دارند.

  • پی ال سی زیمنس PLC 314C-2 PNDP SIEMENS

از پی ال سی 313C-2 PNDP زیمنس در صنعت بسیار استفاده می شود این مدل PLC دارای ولتاژ ورودی 24VDC بوده و دارای 24 ورودی و 16 خروجی دیجیتال از نوع رله ای بوده و ورودی و خروجی آنالوگ ندارد. این CPU دارای انعطاف پذیری و قدرت بسیار بالا برای کنترل و مدیریت تجهیزات مختلف صنایع در سطوح کوچک و بزرگ در یک سیستم اتوماسیون صنعتی است و به این دلیل در صنایع کوچک و بزرگ از آن استفاده می شود.

در این پی ال سی قابلیت اتصال 11 ماژول توسعه آنالوگ و دیجیتال که شامل (ورودی و خروجی آنالوگ، ماژول دما، ماژول لودسل و …) وجود دارد. این سری از سی پی یو ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا و راندمان کاری و عملکرد بسیار بالایی دارند.

این پی ال سی برای ارتباط با تجهیزات دیگر از طریق شبکه از پروتکل های ارتباطی پروفینت و پروفیباس استفاده می کند و در صورت نیاز به پورت های ارتباطی دیگر باید از برد های توسعه شبکه پورت RS-485 استفاده کرد و هنگام شبکه کردن می تواند به عنوان مستر و اسلیو در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید مقاله پرکاربردترین plc در ایران : قیمت صفحه نمایش دلتا

  • پی ال سی زیمنس PLC 313C-2 DP SIEMENS

از پی ال سی 313C-2 DPزیمنس در صنعت بسیار استفاده می شود این مدل PLC دارای ولتاژ ورودی 24VDC بوده و دارای 16 ورودی و 16 خروجی دیجیتال از نوع رله ای بوده و ورودی و خروجی آنالوگ ندارد. این CPU دارای انعطاف پذیری و قدرت بسیار بالا برای کنترل و مدیریت تجهیزات مختلف صنایع در سطوح کوچک و بزرگ در یک سیستم اتوماسیون صنعتی است و به این دلیل در صنایع کوچک و بزرگ از آن استفاده می شود.

در این پی ال سی قابلیت اتصال 11 ماژول توسعه آنالوگ و دیجیتال که شامل (ورودی و خروجی آنالوگ، ماژول دما، ماژول لودسل و …) وجود دارد. این سری از سی پی یو ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا و راندمان کاری و عملکرد بسیار بالایی دارند. این پی ال سی برای ارتباط با تجهیزات دیگر از طریق شبکه از پروتکل های ارتباطی پروفیباس و MPI استفاده می کند و در صورت نیاز به پورت های ارتباطی دیگر باید از برد های توسعه شبکه پورت RS-485 استفاده کرد و هنگام شبکه کردن می تواند به عنوان مستر و اسلیو در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

  • پی ال سی زیمنس PLC 1215 DC/DC/DC SIEMENS


زیمنس PLC 1215C DC/DC/DC به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. این مدل PLC دارای ولتاژ ورودی 24VDC و دارای 14 ورودی و 10 خروجی دیجیتال و 2 ورودی آنالوگ و 2 خروجی آنالوگ از نوع ولتاژ می باشد که 4 ورودی آن شمارنده می باشد. از سرعت بالا با حداکثر فرکانس 200KHZ پشتیبانی می کند و خروجی های آن از نوع ترانزیستوری بوده و قابلیت تولید پالس های 200KHZ را در خروجی خود دارد. این CPU از انعطاف و قدرت بسیار بالایی در کنترل و مدیریت تجهیزات صنعتی مختلف در سطوح کوچک و بزرگ در یک سیستم اتوماسیون صنعتی برخوردار است و به همین دلیل در صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

پرکاربردترین plc در ایران

در این PLC قابلیت اتصال کارت های توسعه آنالوگ و دیجیتال از سمت راست و چپ و همچنین بر روی CPU وجود دارد. این سری از CPU ها ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند و راندمان کاری و کارایی بسیار بالایی دارند. این PLC از پروتکل های ارتباطی Profint برای ارتباط با تجهیزات دیگر از طریق شبکه استفاده می کند و در صورت نیاز به پورت های ارتباطی دیگر باید از بردهای توسعه شبکه پورت RS-485 استفاده کرد و در هنگام شبکه می توان از آن به عنوان Master استفاده کرد.

  • پی ال سی دلتا PLC 12SA211T/R DELTA


PLC دلتا 12SA2 یکی از PLC های معروف و پرکاربرد است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این مدل PLC دارای 8 ورودی و 4 خروجی می باشد که 1 ورودی آن از یک شمارنده پرسرعت با حداکثر فرکانس 50KHZ پشتیبانی می کند. خروجی های آن دو نوع ترانزیستور و رله دارد. خروجی ترانزیستور آن نیز قادر به تولید پالس های 100KHZ در خروجی خود است. این PLC در صنایع کوچک و بزرگ کاربرد دارد.

همچنین یکی از مزایای استفاده از این PLC قابلیت اتصال کارت های توسعه آنالوگ و دیجیتال از سمت چپ و راست به این قابلیت CPU و RTC می باشد. این سری از CPU ها ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند و راندمان کاری و کارایی بسیار بالایی دارند. این PLC از پروتکل های ارتباطی RS232 و RS485 برای ارتباط با سایر تجهیزات از طریق شبکه استفاده می کند. همچنین دارای دو پورت RS485 برای شبکه است و می توان از آن به عنوان master و slave در شبکه استفاده کرد.

  • پی ال سی دلتا PLC 28SV211T/R DELTA

PLC دلتا 28SV2 یکی از PLC های معروف و پرکاربرد می باشد که به دلیل ورودی و خروجی های فراوان در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این مدل PLC دارای 16 ورودی و 12 خروجی می باشد. 2 ورودی آن از یک شمارنده پرسرعت با حداکثر فرکانس 200 کیلوهرتز پشتیبانی می کند و خروجی های آن دارای دو نوع ترانزیستور و رله می باشد. خروجی ترانزیستور آن نیز قادر به تولید پالس های 200KHZ در خروجی خود است. این PLC در صنایع کوچک و بزرگ کاربرد دارد.

همچنین یکی از مزایای استفاده از این PLC قابلیت اتصال کارت های توسعه آنالوگ و دیجیتال از سمت چپ و راست به این CPU می باشد. این سری از CPU ها ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند و راندمان کاری و کارایی بسیار بالایی دارند. این PLC از پروتکل های ارتباطی RS232 و RS485 برای برقراری ارتباط با تجهیزات دیگر از طریق شبکه استفاده می کند و می تواند به عنوان master و slave در شبکه در هنگام شبکه استفاده شود.

بیشتر بخوانید مقاله پرکاربردترین plc در ایران : قیمت اینورتر دلتا 

پرکاربردترین plc در ایران

اشتراک گذاری