09133044405

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس

مقایسه پی ال سی دلتا و زینمس

در این مقاله به مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس پرداخته میشود. PLC زیمنس و دلتا دو مورد از معتبرترین محصولات مرتبط با تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند. کاربرد این محصولات بیشتر برای کنترل بخش های مختلف صنعت است. به عنوان مثال، PLC ها را می توان برای کنترل خط تولید استفاده کرد. در نتیجه دقت این تجهیزات در ثبت اطلاعات دقیق کارخانه ها موثر است. به همین دلیل کیفیت و عملکرد دقیق این محصول برای مشتریان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس : خرید اینورتر دلتا

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس

پی ال سی زینمس:

در این قسمت از مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس به بررسی پی ال سی زیمنس پرداخته میشود. پی ال سی زیمنس در 5 خانواده اصلی Simatic S5، Simatic S7، LOGO! Logic Modules، Simatic C7 و Simatic 505 در بازار وجود دارد که هر یک از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و در موارد ویژه ای به کار می رود. در ادامه به معرفی هر یک از خانواده ها پرداخته شده است.

زیمنس PLC محصولی از شرکت زیمنس آلمان است. این شرکت با ارائه عملکرد قابل قبول در تولید PLC یکی از بهترین برندهای تولید کننده این محصول در دنیا محسوب می شود. ایران یکی از کشورهایی است که محصولات زیمنس در صنایع مختلف آن طرفداران زیادی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این PLC آلمانی عملکرد هماهنگ، مقیاس پذیری گسترده و سهولت استفاده آن است.

این ویژگی ها یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و اعتبار محصولات زیمنس است. محبوبیت این برند در ایران تا جایی پیش رفته است که می توان PLC زیمنس را به عنوان محصول مورد استفاده در اکثر کارخانه های ایران معرفی کرد. این محصول برند زیمنس با توجه به کاربردها و ویژگی های مختلف به پنج مدل تقسیم می شود که عبارتند از:

  • PLC سری S5
  • PLC سری S7
  • سری TI PLC
  • SAFETY PLC QUADLOG
  • MiniPLC، LOGO

هر کدام از مدل های ذکر شده ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به بیان ویژگی های هر یک از این مدل ها می پردازیم :

  • PLC سری S5

یکی از فالکتور های مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس ، سری ss است. PLC زیمنس سری های مختلفی دارد و سری S5 یکی از ابتدایی ترین آنهاست. این سری از محصولات زیمنس بلافاصله پس از تولید مورد استقبال صنایع مختلف ایران قرار گرفت. به طوری که PLC مورد استفاده در اکثر کارخانجات و شرکت های صنعتی همان سری 5s زیمنس بوده است. البته به مرور زمان مدل های جدیدتر جایگزین سری 5s شدند.

  • PLC سری S7

یکی از فالکتور های مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس ، سری s7 است. PLC سری 7s به دلیل کاربرد و ویژگی هایی که دارد بیشتر برای صنایع کوچک و متوسط ​​مناسب است. این سری نیز مانند سایر محصولات زیمنس در ایران کاربرد فراوانی دارد. سری 7s خود به مدل های دیگر تقسیم می شود. هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند که آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند. زیر مجموعه های سری 7s شامل S7-200، S7-300، S7-400، S7-1200، S7-1500 و C7 هستند.

بیشتر بخوانید مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس : قیمت صفحه نمایش دلتا

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس

پی ال سی دلتا :

در این قسمت از مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس به بررسی پی ال سی دلتا پرداخته میشود. دلتا پی ال ​​سی محصولی از شرکت دلتای تایوانی است. این محصول در کنار پی ال ​​سی زیمنس یکی از قابل اعتمادترین پی ال ​​سی های دنیا محسوب می شود. شرکت دلتا به طور کلی خط تولید خود را به تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی اختصاص داده است. تمامی محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. PLC دلتا مانند همتای آلمانی خود در ایران طرفداران زیادی دارد و شرکت های صنعتی مختلف از این محصول برای رفع نیاز خود استفاده می کنند.

دلتا پی ال ​​سی سری های مختلفی دارد. این سری ها با توجه به ویژگی هایی که دارند به سه دسته PLC های AH500 دلتا، PLC های AS دلتا و PLC های دلتا DVP تقسیم می شوند.

سری DVP مدلی است که نسبت به سایر سری های PLC دلتا در ایران کاربرد بیشتری دارد. هنگامی که این نوع PLC برای کاربردهای متوسط ​​استفاده می شود، عملکرد آن سرعت بالایی دارد. همچنین این محصول از پایداری و مقاومت استان برخوردار است. از زیر مجموعه های این مجموعه می توان به DVP-SS Delta PLC، DVP-SA Delta PLC، DVP-SX Delta PLC، DVP-SE Delta PLC و DVP-SV2 Delta PLC اشاره کرد. هر کدام از این مدل ها با طراحی منحصر به فرد خود برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. از جمله مهم ترین ویژگی هایی که کاربرد این سری ها را متمایز می کند، تعداد ورودی و خروجی، ورودی و خروجی دیجیتال، ظرفیت برنامه نویسی، خروجی پالس و حافظه است.

پی ال سی دلتا DVP14SS211R از سری تولیدات نوع اسلیم SS2 میباشد و نوع خروجی های استفاده شده در این مدل به صورت رله ای مییباشد . این مدل نیز مانند سایر PLC های هم خانواده خود از ولتاژ 24 استفاده میکند و فاقد هر گونه ورودی آنالوگ بوده است و بدین صورت طراحی شده تا تمامی ورودی و خروجی ها که شامل 8 ورودی و 6 خروجی میباشد به صورت دیجیتال طراحی و تولید شده علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی قابلیت برنامه پذیری بیشتری داشته باشد.

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس در بازار کار

در مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس من همیشه توصیه می کنم اول در زیمنس کار کنید و بعد اگر جایی نیاز داشتید بروید دلتا یاد بگیرید. وقتی زیمنس را بشناسید، دلتا به راحتی قابل خوردن است، اما برعکس این موضوع صادق نیست.

در مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس برای مهاجرت، اگر به آن فکر می کنید، قطعا زیمنس. و در مورد بازار کار، بدون شک زیمنس.

در مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس در ایران و ما که با چین رابطه دارد، هنوز بیش از 85 درصد صنایع آن از زیمنس استفاده می کنند و من شک دارم که سهم دلتا حتی نزدیک به 5 درصد باشد. بنابراین، انتخاب شماره یک شما قطعا باید زیمنس باشد.

دلتا هم بد نیست، در هر صورت قیمت پایینی دارد و بازار هدف من کارهای بسیار کوچک و فشرده در همان مقیاس صنایع کوچک است. با این حال عملکردش در بازار خودش خوب است اما دور از ذهن است که بخواهد در اتوماسیون صنعتی در کنار زیمنس قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس : كنترلر دمای دلتا 

حرف پایانی مقاله مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس

دلتا پی ال ​​سی یا زیمنس پی ال ​​سی بهتر است؟ دلتا و زیمنس دو برند برتر در زمینه تولید PLC هستند. هر دوی این برندها محصولات با کیفیتی ارائه کرده اند که در سطح جهانی شناخته شده است. PLC زیمنس و دلتا PLC هر دو به اندازه کافی قابل اعتماد و استاندارد هستند و تفاوت بین این دو محصول به موارد جزئی محدود می شود. در نتیجه اگر قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، بهتر است تنها بر روی مناسب بودن محصول برای استفاده مورد نظر خود تمرکز کنید. در هنگام خرید به اعتبار فروشگاه توجه کنید; زیرا ممکن است تهیه محصولات اتوماسیون صنعتی از مراکز غیر معتبر با مشکلات مربوط به استاندارد نبودن محصول همراه باشد.

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس

اشتراک گذاری