09133044405

تفاوت برندهای plc

تفاوت برندهای plc

در این مقاله به بررسی تفاوت برندهای plc پرداخته میشود. کشورهای مختلفی در دنیا به تولید انواع پی ال سی می پردازند و محصولات خود را به سایر نقاط دنیا صادر می کنند. از جمله برندهای مطرحی که برای پی ال سی در دنیا وجود دارد می توان به پی ال سی delta، پی ال سی siemens، پی ال سی Schneider electric، پی ال سی  Ls، پی ال سی ABB، پی ال سی Omron، پی ال سی Allen Bradley، پی ال سی FATEK و پی ال سی میتسوبیشی اشاره کرد. هر یک از این پی ال سی ها دارای کیفیت مناسبی بوده و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند. در ادامه مقاله تفاوت برندهای plc به معرفی تعدادی از این برندها و ویژگی محصولات آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت برندهای plc : قیمت اینورتر دلتا 

تفاوت برندهای plc

  • پی ال سی Allen Bradley یا AB:

یک شرکت آمریکایی، که در سال 1903 میلای تاسیس شد. به جرئت می توان گفت این شرکت از بزرگترین شرکت های تولید کننده پی ال سی در آمریکا و حتی کل دنیاست.

  • پی ال سی Simens:

یک شرکت آلمانی، که در سال 1847 تاسیس شد.

  • پی ال سی ABB

شرکتی حاصل از ادغام دو شرکت ASEA سوئد و BBC  سوئیس، که در سال 1988 تاسیس شد.

  • پی ال سی Omron

شرکت ژاپنی، تاسیس شده در سال 1933.

  • پی ال سی Mitsubishi

شرکت ژاپنی، تاسیس شده در سال 1921.

  • پی ال سی Delta

شرکت تایوانی، تاسیس شده در سال 1971.

  • پی ال سی Fatek

شرکت تایوانی، تاسیس شده در سال 1992.

  • پی ال سی Kinco

شرکت چینی.

  • پی ال سی LS

شرکت کره ای، تاسیس شده در سال 1971.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت برندهای plc : كنترلر دمای دلتا 

پی ال سی Schneider Electric

شرکت فرانسوی، تاسیس شده در سال 1836.

تفاوت برندهای plc سری زیمنس

تفاوت برندهای plc شرکت زیمنس به صورت Simatic  طراحی و تولید شده و به دو دسته کلی Compact وModular  تقسیم می شوند. در پی ال سی های Compact، منبع تغذیه و ماژول های ورودی و خروجی به یکدیگر متصل بوده و به صورت یک واحد کامل کار می کنند. در مقابل پی ال سی های ماژولار هستند که می توان به انتخاب ماژول های مورد نیاز در یک کاربرد خاص پرداخت و آن ها را کنار هم قرار داد. پی ال سی های compact به دلیل یکپارچگی تجهیزات غیر قابل توسعه می باشد.

به طور کلی پی ال سی های سری زیمنس به 7 خانواده زیر تقسیم می شوند:

  1. پی ال سی زیمنس سری Simatic G
  2. پی ال سی زیمنس سری Simatic S3
  3. پی ال سی زیمنس سری Simatic S5
  4. پی ال سی زیمنس سری Simatic S7
  5. پی ال سی زیمنس سری LOGO Logic Module
  6. پی ال سی زیمنس سری Simatic C7
  7. پی ال سی زیمنس سری Simatic 505

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت برندهای plc : قیمت صفحه نمایش دلتا

تفاوت برندهای plc

به طور کلی، تفاوت برندهای plc مختلف در چهار دسته کلی قرار می گیرند

  1. پی ال سی رک Rack plc

خوب است بدانید این نوع از پی ال سی ها شباهت بسیار زیادی با نوع قبلی، یعنی ماژولار ها دارند. نکته خاص درباره این پی ال سی ها این است که ورودی خروجی ها در این نوع از پی ال سی ها، به ماژول مرکزی متصل می شوند که واقع در قسمت انتهایی پی ال سی است. این نوع از پی ال سی ها قادرند حتی تعداد بیشتری ورودی خروجی دریافت کنند.

این تعداد در این نوع از پی ال سی ها به 5000 می رسد. بنابراین، بدیهی است که این نوع، بهترین و مناسب ترین نوع پی ال سی، برای پروژه های بزرگ می باشد. از جمله کاربرد های این پی ال سی می توانیم به پروژو های پالایشگاه های بزرگ و پتروشیمی ها اشاره کنیم.

  1. پی ال سی مجتمع Compact plc

ویژگی خاص این نوع پی ال سی، بسیار جالب است. طراحی این نوع از پی ال سی ها به صورتی بوده است که تمامی قطعات و اجزا، از جمله ورودی خروجی ها، پردازنده، منبع تغذیه و غیره، همگی تنها در یک باکس قرار بگیرند. پی ال سی های کامپکت یا مجتمع، در مقایسه با پی ال سی های مینی، بزرگتر هستند و حجم وسیع تری از ورودی خروجی را می توانند دریافت کنند. (یعنی 300 ورودی خروجی، در حالی که این عدد برای مینی پی ال سی ها 40 می باشد.).

خوب است بدانید این پی ال سی ها همچنان بزرگترین پی ال سی ها نیستند، و برای پروژه های بزرگ مناسب نمی باشند و تنها می توانند کفاف پروژه های متوسط را بدهند. از جمله کاربرد های این نوع پی ال سی ها می توانیم به پروژه های هوشمند سازی و اتوماسیون کارخانه ها اشاره کنیم.

  1. پی ال سی ماژولار Modular plc

این نوع پی ال سی ها نیز، ویژگی بسیار خاصی دارند. در این نوع پی ال سی ها، بخش ها و اجزای مهم از هم جدا می باشند! البته، لازم به ذکر است که امکان قرار دادن آن ها کنار یکدیگر نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی ها و به عبارتی مزیت های این نوع از پی ال سی ها، می توانیم به توانایی دریافت تعداد ورودی خروجی های بالای آن ها اشاره کنیم. این نوع از پی ال سی ها تا 2000 ورودی خروجی را می توانند دریافت نمایند. این نوع پی ال سی ها، نیاز دارند قبل از شروع به کار، قابی بر بخش انتهاییشان بسته شود تا تکمیل گردند.

  1. مینی پی ال سی های Mini plc

از نام این دسته بندی، واضح است که این انواع پی ال سی ها در زمره پی ال سی های کوچک قرار می گیرند. با توجه به کوچک بودن آن ها، بدیهی است که برخی محدودیت ها را به دنبال دارند که از جمله آن ها می توانیم به بهره مندی آن ها از ورودی ها و خروجی های کمتر اشاره کنیم. نیاز به ذکر نیست که این پی ال سی ها، به علت محدودیت هایشان، برای پروژه های بزرگ خیلی مناسب نیستند و بیشتر به درد پروزه های کوچک کی خورند.

آخرین لیست ارائه شده از کاربردی ترین برند های plc کشور

در مقاله تفاوت برندهای plc یک لیست از آخرین برند های پی ال سی را بررسی میکنیم.

  1. پی ال سی DELTA
  2. پی ال سی Siemens
  3. پی ال سی Schneider Electric
  4. پی ال سی LS
  5. پی ال سی ABB
  6. پی ال سی Omron
  7. پی ال سی Allen Bradley
  8. پی ال سی FATEK
  9. پی ال سی Mitsubishi

تفاوت برندهای plc

اشتراک گذاری