09133044405

گیربکس خورشیدی سروو موتور

گیربکس خورشیدی سروو موتور

گیربکس خورشیدی سروو موتور یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت می باشد که با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد در دستگاه ها و تجهیزات صنعتی کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی سروو موتور یکی از موتورهایی است که می توان از آن برای کنترل سیستم حرکتی دستگاه استفاده کرد. این موتورها عمدتاً با یا بدون گیربکس در تجهیزات صنعتی استفاده می شوند.

به طور کلی وجود گیربکس در این سرووها امکان کنترل بهتر برق ورودی به دستگاه را فراهم می کند. عمدتاً کوپلینگ گیربکس خورشیدی با موتور سروو نسبت به سایر گیربکس های موجود در بازار قدرت و دقت بیشتری را در اختیار دستگاه قرار می دهد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید مقاله گیربکس خورشیدی سروو موتور : گیربکس خورشیدی در اصفهان 

گیربکس خورشیدی سروو موتور

وظیفه گیربکس خورشیدی سروو موتور

وظیفه گیربکس خورشیدی که با سروو موتور کوپل شده است تنظیم توان ورودی بر اساس نیاز سیستم است. برخی از سیستم ها نیاز به کاهنده و برخی نیاز به افزایش دهنده دارند. اگر گیربکس در حال افزایش است باید قدرت را کاهش دهد و سرعت آن را افزایش دهد و برعکس گیربکس خورشیدی باعث کاهش سرعت موتور و افزایش قدرت آن می شود.

ویژگی های گیربکس خورشیدی سروو موتور

به طور کلی گیربکس خورشیدی از یک چرخ دنده خورشیدی، چند چرخ دنده سیاره ای و یک چرخ دنده حلقه تشکیل شده است. از جمله ویژگی های این گیربکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم بسیار کم

به طور کلی گیربکس های خورشیدی حجم کمتری نسبت به سایر گیربکس ها دارند و به همین دلیل کوپلینگ با موتور سروو فضای زیادی را اشغال نمی کند. این امر ضمن بهبود عملکرد دستگاه باعث کاهش حجم و زیبایی آن می شود.

  • راندمان بیشتر

گیربکس های خورشیدی با راندمان بین 90 تا 95 درصد از کارآمد ترین گیربکس های موجود در بازار هستند. به این ترتیب استفاده از این گیربکس ها باعث صرفه جویی زیادی در مصرف برق و افزایش طول عمر موتور می شود. از طرفی دقت سروو موتور را افزایش داده است تا بتوان عملکرد دستگاه را به خوبی کنترل کرد.

  • وزن بسیار پایین

یکی دیگر از ویژگی های گیربکس های خورشیدی وزن بسیار کم آنهاست. به طور کلی این دسته از گیربکس ها دارای وزنی معادل 40 درصد وزن سایر گیربکس ها هستند. به همین دلیل استفاده از این گیربکس ها در تجهیزات و دستگاه های صنعتی باعث کاهش وزن آنها و در نتیجه کاهش ضخامت ورق و سطح مقطع سازه می شود. در نتیجه هزینه ساخت دستگاه کاهش می یابد.

  • عمر طولانی

این دسته از تجهیزات به دلیل طراحی خاص خود دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و به همین دلیل کمتر به تعمیرات اساسی نیاز دارند. گیربکس خورشیدی سروو موتور قادر است بار محوری و شعاعی را به خوبی تحمل کند و آسیبی به آن وارد نشود. به طور کلی از گیربکس های خورشیدی برای انتقال نیرو و کنترل دقیق دستگاه استفاده می شود.

بیشتر بخوانید مقاله گیربکس خورشیدی سروو موتور : قیمت اینورتر دلتا 

گیربکس خورشیدی سروو موتور

راهنمای خرید گیربکس خورشیدی برای سروو موتور

  • دمای عملکرد

همانطور که مشخص است ضریب دمای کار در هر گیربکس و هر موتوری مهم است و این سیستم ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دمای محیط بالاتر از دمای استاندارد تعریف شده برای سروو موتور می تواند به سیستم آسیب برساند یا حداقل طول عمر آن را کاهش دهد. در این شرایط روغن و روانکاری که به داخل گیربکس ریخته شده است خاصیت فیزیکی خود را از دست می دهد و این امر باعث آسیب دیدن دنده ها می شود.

  • توان و نیروی سیستم

فاکتور مهم دیگر حداکثر توان سیستم است. به طور کلی ضرایب هندسی یا مدولار گیربکس های خورشیدی با توجه به محور یا نیروی محوری و شعاعی تعیین می شود. اگر نیروی شعاعی و محوری متناسب با گیربکس مدولار نباشد، احتمال آسیب دیدگی وجود خواهد داشت.

قبلا اشاره کردیم که گیربکسی که خریداری می شود باید با توجه به توان مورد نیاز در سیستم انتخاب شود.

  • میزان کار یا ساعت کار

ساعات کار و میزان فشاری که یک گیربکس باید تحمل کند بسیار مهم است. شفت در گیربکس ها به دلیل فشار و بارهای نوسانی دارای طول عمر مشخصی است که بر حسب ساعت نشان داده می شود. بنابراین هرچه گیربکس شما بیشتر کار کند عمر آن کاهش یافته و تعمیرات و هزینه های آن افزایش می یابد.

  • فاکتور نسبت تبدیل

مانند سایر عوامل، نسبت تبدیل با توجه به نوع قدرت موتور و کل سیستم تعیین می شود. فاکتور دیگری که باید در نظر گرفته شود قطر شافت و نوع اتصال موتور و گیربکس خورشیدی است که باید کاملاً با یکدیگر سازگاری داشته باشند.

  • قطر شفت سروو موتور

از آنجایی که گیربکس خورشیدی باید به سروو موتور متصل شود، قطر شفت سروو باید متناسب با گیربکس باشد. در صورت عدم رعایت این نسبت، کوپلینگ سروو موتور و گیربکس خورشیدی به خوبی کار نمی کند و احتمال آسیب دیدن مجموعه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید مقاله گیربکس خورشیدی سروو موتور : قیمت گیربکس خورشیدی 

گیربکس خورشیدی سروو موتور

اشتراک گذاری