09133044405

پارامترهای مورد توجه در مقایسه سروو موتور یا سروو درایو ها

یک سری از مشخصه‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که برای مقایسه و انتخاب درست بین دو سیستم سروو درایو و سروو موتور باید به آن توجه کرد:
یکی از مواردی که در مقایسه این دو سیستم حائز اهمیت است مشخصه‌های سخت افزاری می‌باشد. در مشخصه‌های سخت افزاری نیز از مواردی که باید به آن توجه کرد تعداد ورودی خروجی، فرکانس پالس ورودی، انکودر موتور، ساختمان موتور

تعداد ورودی خروجی: تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های دیجیتالی نشانگر بالا بودن سی پی یو می‌باشد و بالا بودن این تعداد باعث راحتی در طراحی می‌باشد.
فرکانس پالس ورودی: هر چه فرکانس پالس ورودی بیشتر باشد بی شک این سروو درایو کارایی بالاتری خواهد داشت.

انکودر موتور: انکودر از قسمت های مهم سیستم سروو می باشد و چون انکودر در معرض تمامی ضربه ها و فشار ها است پس باید دقت آن بسیار بالا باشد در غیر این صورت با افزایش خطای زیادی مواجه خواهیم شد.
ساختمان موتور: در انتخاب سروو موتور دقت به ساختمان موتور نیز لازم است. انتخاب موتور مورد نظر بستگی زیادی به محیطی دارد که می خواهیم در آن محیط از آن استفاده کنیم مثلا باید دقت شود که این محیط رطوبتی است یا دارای گرد و غبار بالا است.

مشخصه دیگر قابل توجه، مشخصه های نرم افزاری می باشد از جمله: مدهای قابل پشتیبانی، تعریف پذیر بودن ورودی و خروجی ها، تعداد گیربکس الکترونیک، شبکه

مدهای قابل پشتیبانی: این موضوع که سروو درایو مورد نظر ما چه مدهایی را پشتیبانی می کند در اجرای پروژه بسیار مفید است و هر چه مد های بیشتری را پشتیبانی کند بهتر است. این مد ها به صورت معمول مد سرعت، مد گشتاور و مد موقعیت خواهد بود.
تعریف پذیر بودن ورودی و خروجی ها: تعریف پذیر بودن ورودی و خروجی ها به این معنا است که اگر یکی از آن ها دچار مشکل شد قابل تغییر و جایگزینی باشد و از دیگری استفاده کنیم و بتوانیم ورودی و خروجی ها را تنظیم نماییم.
تعداد گیربکس الکترونیک: از پارامترهای مهم در مقایسه سروو موتورها، تعداد این گیربکس ها است و هرچه تعداد آن بیشتر باشد کارایی بالاتری خواهد داشت.
شبکه: شبکه های صنعتی از مشخصات پر کاربرد است. شبکه های CAN-BUS و ETHERCAT و SERCUS از پرکاربرد ترین شبکه های تخصصی سرعت بالا می باشد.

اشتراک گذاری