09133044405

خطاهای اینورتر دلتا

خطاهای اینورتر دلتا چیست؟

اینورتر، در واقع دستگاه مبدل برق الکترونیکی است که با قابلیت بالایی به تولید می رسد. حال اینکه وظیفه این دستگاه تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) است اما جریان متناوب ایجاد شده با توجه به نوع نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی که هست با کمک ترانسفورماتور مناسب و مدارها کنترل خواهند شد. این دستگاه خود قطعه متحرک نداشته و می توان آن را در انواع و اقسام تجهیزات کاربردی به کار برد. اما یک اینورتر  هنگامی خطا می دهد که در سیستم یک مشکل حفاظتی اتفاق بیفتد.

حال این مشکل نیز می تواند شامل؛  اضافه جریان، اضافه بار، اضافه گرما، قطعی فاز ها یا هرگونه مشکل دیگر باشد. خطای اینورتر نیز با کمک کدها نمایش داده می شوند. بعضی  از مهمترین کد خطاهای اینورتر شامل کد خطای دلتا، خطای اینورتر دانفوس، خطای اینورتر LS، خطای اینورتر یاسکاوا، خطا اینورتر زیمنس، خطای اینورتر ABB و کد خطای اینورتر هیوندا می‌باشد.

مدل‌ های  DELTA  در ایران:

اینورترهای دلتا با مدل‌های CP2000,M,B,C2000,C200 در ایران وارد بازار عرضه شدند.

تعمیر اینورتر دلتا (DELTA)

شرکت Delta در سال 1971 توسط آقای Bruce Cheng تایوانی تأسیس شده است و در عرصه راه حل‌های الکتریکی از سال 2002 تا سال 2006 در ردیف اولین و برترین‌های روز دنیا بوده است. در سال 2015 نیز در میان 45 شرکت در بخش شرکت‌های در حال توسعه و پیشرو رتبه اول را در بخش تجهیزات الکترونیکی کسب می‌کند و به عنوان مدل شناخته شده در صنعت جهان مطرح می‌شود. این شرکت از کاملترین محصولات در زمینه اتوماسیون صنعتی را دارا می‌باشد، که با کیفیتی عالی و قیمتی اقتصادی و مناسب, یکی از پر مصر‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در این قاره بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید مقاله خطاهای اینورتر دلتا : PLC دلتا

خطاهای اینورتر دلتا

شرکت دلتا نخستین تولید کننده منابع سوئیچینگ است و در زمینه‌های مدیریت برق، ساخت قطعه، نمایشگر‌هاي  LCD، تولیدات شبکه و اتوماسیون صنعتی از مهم‌ترین تولید کنندگان به حساب می آید. تخصص در الکترونیک صنعتی و دانش فنی وسیع این شرکت در زمینه تکنولوژی کنترل، دلتا را در بازار اتوماسیون صنعتی پیشرو کرده است.

سری های تعمیر شدنی درایو دلتا

هر تجهیزی که مربوط به اتوماسیون صنعتی باشد در شرکت نیرونوین با کیفیت بالا و تضمینی قابل تعمیر است. در مورد اینورتر های دلتا نیز با خاطر آسوده می توانید سری های رایج دلتا شامل سری های زیر می باشد:

VFD-E، VFD-DD،VFD-B،VFD-EL،VFD-F،VFD-M،VFD-S،VFD-V ،VFD-VE و VFD-VL

مراحل تعمیر درایو دلتا

وقتی  که یک اینورتر برای کارشناسان شرکت ارسال می شود، یکسری مراحل طی می شود تا به علت بروز خطا و نحوه برطرف کردن آن پی ببرند. مراحل تشخیص ایراد در اینورترها به شکل زیر می باشد:

  • عیب یابی خطاهای اینورتر دلتا

در قدم نخست کارشناسان ما سوالاتی را از شما می پرسند تا اطمینان حاصل کنند که علت آسیب دیدن درایو دلتا شما چیست و یا چه علائمی وجود دارد. اما اگر شما علت را ندانید و یا اینورتر شما هیچ علائم یا کد خطایی را از خود بروز ندهد، همکاران ما اقدام به انجام تست های سخت افزاری می کنند تا قطعه معیوب را شناسایی کنند.

  • تعمیر درایو

اگر قطعه شما نیاز به تعویض نداشته باشد و نیاز به تعمیر باشد، بخش آسیب دیده درایو تعمیر می شود و در صورت نیاز پارامتر دهی می شود و از طرف شرکت مورد نظر برای شما ارسال می گردد.

  • سرویس اینورتر

لازم است که سرویس های نگهداری از درایو به صورت مداوم انجام گردد اما چنانچه این سرویس ها را انجام نداده باشید و به علت مشکلاتی مثل آلودگی قطعات یا فن، درایو شما آسیب دیده باشد و به خوبی کار نکند.

  • تامین و تعویض قطعات اینورتر دلتا

در صورتیکه قطعات درایو دلتا شما در مراحل ۲ و ۳ معیوب شناخته بشوند، ضروری است که به صورت کامل تعویض گردند. شرکت هایی نظیر نیرونوین علاوه بر تعمیرات اینورترهای دلتا، قطعات جانبی آنها را نیز تامین می کند و با استفاده قطعه های اصلی ، قطعه آسیب دیده را تعویض کرده و سپس مرحله سوم انجام می گردد.

لیست خطاهای اینورتر دلتا :

خطاهای اینورتر دلتا عبارتند از:

در هر درایوی گروهی از پارامتر اصلی جهت تنظیم وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن‌ها، می‌تواند زمینه ایجاد یک مشکل اساسی در درایو را فراهم کند. اما آگاه بودن به هشدارها و خطاهای مختلف، کمک به حل ایراد پیش آمده می‌کند.

  • خطای زمین OFF
  • خروجی درایو قطعی دارد bb
  • خطای سیگنال فیدبک PG PGERR
  • جریان پایین LC
  • جریان بالا OC
  • قطعی فاز ورودی PHL

بیشتر بخوانید مقاله خطاهای اینورتر دلتا : انواع اینورتر دلتا

خطاهای اینورتر دلتا

 

  • خطاهای اینورتر دلتا ارور ov:

یک ارور رایج از خطاهای اینورتر دلتا مربوط به خطای ov یا overcurrent می باشد که به دلیل بالا بودن ولتاژ DC می باشد. باید بررسی کنید که ولتاژ ورودی با ولتاژ درایو یکسان باشد.  امکان دارد این خطا بخاطر انرژی برگشتی از موتور باشد، احتمالا مقاومت ترمز استفاده شده مناسب نباشد.

  • خطاهای اینورتر دلتا occ

خطای occ: همچون خطای OC اقدام نمایید.

خطای oc :

خطای OC یا Overcurrent در درایو دلتا زمانی رخ می دهد که جریان در درایو AC افزایش غیر طبیعی داشته باشد. جهت برطرف کردن خطای OC اینورتر دلتا لازم است یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. قدرت اسب موتورها را بررسی فرمایید و ببینید که آیا قدرت شان پاسخگوی خروجی درایو AC شما هست یا نه.
  2. مطمئن شوید که کابل بین درایو و موتور، اتصال کوتاه ندارد.
  3. زمان accel نباید کوتاه باشد، انرا نیز بررسی نمایید.
  4. بار روی موتور با مقدار درج شده روی پلاک چک شود.
  5. اگر هیچکدام از راهکارهای فوق جوابگوی مشکل شما نبود، درایو را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
  • خطاهای اینورتر دلتا oh

خطای Oh :

این کد نشانگر خطای اضافه حرارت است.جهت برطرف کردن آن اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. دمای محیط را چک کرده و اطمینان حاصل فرمایید که محیط از دمای مناسبی برخوردار است.
  2. روزنه های مربوط به تهویه هوا را بررسی کنید که گرفته نباشد.
  3. فن و هیت سینک را به لحاظ سلامت چک فرمایید و در صورت نیاز آنرا سرویس نمایید.
  4. ممکن است در تابلو فضای کافی برای گردش هوای درایو وجود نداشته باشد.
  • خطای اینورتر دلتا کد Lv:

در صورت کاهش ولتاژ در درایو و یا رسیدن آن به کمترین مقدار خود با خطای LV مواجه خواهید شد. برای رفع این خطا در درایو دلتا از متناسب بودن ولتاژ ورودی درایو و ولتاژ مورد نیازش اطمینان حاصل نمایید.

  • ارور oL یا اضافه بار:

در صورت برخورد با این کد بر روی اینورتر دلتا خود احتمالا بار روی موتور بیش از حد مجاز است. پس در اولین قدم بار روی موتور را بررسی کنید و درصورت وجود اضافه بار آن را کاهش دهید. چنانچه قادر به کاهش بار نیستید لازم است از درایوی با ظرفیت بالاتر استفاده نمایید.

  • خطاهای اینورتر دلتا GF:

اتصال به بدنه می‌باشند. معمولا اینورتر را بدون هیچگونه موتوری امتحان خواهند کرد و چنانچه مشکل مورد نظر باقی مانده باشد، ، به دلیل خطای سخت افزاری اینورتر خواهد بود. حال اگر نبود خطا بدون موتور باشد تنها با اتصال موتور این خطا را می‌توانیم مشاهده کنیم. در این صورت قطعا، مشکل از نشتی موتور یا حتی وجود عیوبی در کلاف ها است. پس بایستی ابتدا موتور و حتی سیستم سیم کشی آن بررسی گردد. اما ما با انواع خطاهای اینورتر مواجه هستیم که هر یک قطعا اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارند.

  • خطاهای اینورتر دلتا YASKAWA:

خطاهای اینورتر یاسکاوا مثل انواع دیگر اینورترها م‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در زیر به چند نمونه از این خطاها اشاره می‌شود:

  • خطاهای اینورتر زیمنس:

خطاهای اینورتر زیمنس نیز مانند دیگر اینورترها ممکن است در محل قابل رفع باشد، اما گاهی اوقات نیاز به ارسال به خدمات پشتیبانی است. در زیر برخی از این خطاها نام برده شده‌اند.

  • خطاهای اینورتر ABB:

این نوع اینورتر یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین اینورترها محسوب می‌شود، اما با این وجود بروز خطا در آن محتمل است.

  • خطاهای اینورتر هیوندای:

خطاهای اینورتر هیوندای نیز مانند انواع دیگر اینورترها ممکن است قابل تعمیر و رفع در محل باشد و در اغلب موارد هم نیاز به ارسال به خدمات پشتیبانی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید مقاله خطاهای اینورتر دلتا : خرید اینورتر دلتا

 

انواع خطاهای اینورتر دلتا

اشتراک گذاری