09133044405

خدمات اینورتر دلتا

خدمات اینورتر دلتا

در این مقاله به بررسی موضوع خدمات اینورتر دلتا پرداخته میشود. اینورتر دلتا یکی از بهترین و پرکاربردترین تجهیزات کاملا صنعتی به شمار رفته است، اینورتر دلتا که با نام درایو نیز شناخته شده است، در لغت به معنای معکوس کننده است، اینورتر ها گونه ای کنترل کننده ی دور موتور می باشند که وظیفه ی مهم و  اصلی این وسیله تبدیل کردن جریان های کاملا مستقیم به متناوب می باشد.

اینورتر با علامت اختصاری نیز VFD در سایر جاها شناخته می شود. کاربرد بسیار مهم و اصلی اینورتر دامنه ی بسیار وسیعی را فرا می گیرد و در بسیاری از صنایع مورد نیاز می باشد.

از این مورد در مواردی استفاده ی فراوانی می شود، مانند: سیستم های گرمایش و سرمایش ، بالابر ها و آسانسورها ، کامپیوتر ، وسایل نقلیه ، … گرفته تا در صنایع بسیار پیشرفته و بیشتر کارخانه ها  مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار می گیرد.

سایر محصولات اینورتر دلتا عبارت است از: در دو نوع اینوتر سه فاز دلتا و اینوتر تک فاز دلتا تقسیم بندی خواهند شد، قیمت  و نرخ اینورتر دلتا را میتوانید جزو خوش قیمت ترین های بازار بدانید و از آن بسیار مهمتر کیفیت محصولات دلتا می شود که آنها را از جزو پروفروش های بازار برای خرید اینورتر می باشد.

انواع بسیار مختلفی از اینورتر دلتا (delta) ، در مدل های VFD-B ، VFD-C200 ، VFD-C2000 ، VFD-M، VFD-EL، L و  VFD-CP2000 در بازار موجود می باشد، هر یک از این مدل ها را می توانید در کارهای بسیار متفاوتی برای کنترل کردن سرعت ، گشتاور ، حرکت آرام ، بار های افزایشی و پیکربندی های سفارشی به کار بگیرید، اشاره ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید مقاله انواع اینورتر دلتا : انواع PLC

خدمات اینورتر دلتا

مهمترین شرکت خدمات اینورتر دلتا

مهمترین شرکت در ارائه دادن خدمات اینورتر دلتا در سال 1971 توسط آقای Bruce Cheng درتایوان تأسیس شده است و در عرصه راه حل‌های الکتریکی از سال 2002 تا سال 2006 در ردیف برترین‌های روز دنیا می باشد.

در سال 2015 نیز در میان 45 شرکت در قسمت شرکت‌های در حال توسعه و پیشرو دارای رتبه اول را در قسمت تجهیزات الکترونیکی کسب می‌نماید و به عنوان برند شناخته شده ی بسیار مشهوری در صنعت جهان مطرح شده است. در ‌واقع شرکت دلتا پیشروترین کمپانی در زمینه اتوماسیون صنعتی در آسیا است که هر روز با خرید کمپانی‌های دیگر، در حال تبدیل شدن به یک غول چند ملیتی می باشد.

این کمپانی یکی از کامل‌ ترین محصولات بسیار مهم در زمینه ی مهم اتوماسیون صنعتی را دارا است، که با کیفیتی بسیار عالی و قیمتی بسیار اقتصادی و مناسب, یکی از پر مصرف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در آسیا می باشد.

کمپانی دلتا اولین تولید کننده منابع سوئیچینگ است و در زمینه‌های مدیریت برق، ساخت قطعه، نمایشگر‌هاي  LCD، تولیدات شبکه و اتوماسیون صنعتی از مهم‌ترین تولید کنندگان است. تخصص اصلی در الکترونیک صنعتی و دانش فنی وسیع این شرکت در زمینه تکنولوژی کنترل، دلتا را در بازار اتوماسیون صنعتی پیشرو می باشد.

امروزه دلتا اینورتر دارای کارخانه‌های بسیار زیادی در تایوان، ژاپن، اندونزی، تایلند و چین است. همچنین مراکز R&D و دفاتر فروش و سرویس دلتا در سرتاسر جهان آماده خدمت به مشتریان می باشد.

اینورتر دلتا جوایز بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی دریافت نموده است. این شرکت بسیار مهم در زمینه نوآوری در صنعت برق و پاسخگویی به نیاز مشتریان به رسمیت شناخته است. از سال 2011 در هر سال برای شاخص های جهانی توسعه ی پایدار انتخاب می‌ گردد.

در سال 2015 در فهرست بازار‌های نو ظهور و درحال پیشرفت بود،  همچنین در میان 45 شرکت تولیدی تجهیزات الکتریکی در رتبه اول جهانی قرار گرفته است.

از محصولات بسیار پرکاربرد و خیلی معروف این شرکت در صنعت برق تولید اینورتر، سروو موتور و درایو آن و PLC بوده است که شروع کرده است به سابقه ی تولید آن‌ها در این کمپانی، در حدود سه دهه نیز گذشته است؛ این کمپانی توانسته است در سراسر دنیا نمایندگی‌های خود را که ارائه کند محصولات و خدمات فنی و پشتیبانی محصولات می باشد، تاسیس نماید.

مدل های مختلف و سایر خدمات اینورتر دلتا عبارت است از:

اینورترهای دلتا با مدل های CP2000,M,B,C2000,C200 و… در ایران شناخته شده می باشد در زمان خرابی این اینورتر ها اول کار علل خرابی را مورد بررسی بسیار دقیقی  قرار دهید.

در هر درایوی یک سری پارامتر بسیار اساسی در جهت تنظیم کردن وجود خواهد داشت در صورت عدم توجه داشتن به آن‌ها می‌تواند زمینه ی ایجاد کردن یک مشکل اساسی در درایو را فراهم آورد.

ولی آگاه بودن به سایر هشدارها و خطاهای بسیار مختلف، کمک فراوانی به حل ایراد پیش آمده خواهد کرد. برای نمونه خطای BB در درایو دلتا به معنای این می باشد که خروجی درایو خاموش شده است یا دیگر کار نمی‌نماید، یا هنگامیکه جریان افت نماید و پایین بیاید خطای LC را نمایش خواهد داد، همینطور در حالتی که ورودی ما دچار مشکل گردد و قطع شود ما با دیدن خطای PHL به این نکته پی خواهیم برد.

بیشتر بخوانید مقاله انواع اینورتر دلتا : انواع HMI

خدمات اینورتر دلتا

 خدمات اینورتر دلتا مدل F

  • توان 110kw

گزارش نحوه تعمیر کردن: مشکل این درایو در ورودی است که شامل تریستورها و شمش ورودی خواهد شد، که سوخته بود،  با تعمیر کردن آن‌ها اینورتر Over Haul می شود،  باید درنظر بگیرید، یکی از عوامل سوختن درایوها شل بودن پیچ‌ کابل‌های ورودی و خروجی است، که در این‌جا یکی از پیچ‌های ورودی شل بوده است و موجب آسیب بسیار جدی به درایو گردیده بود.

خدمات اینورتر دلتا مدل C2000

  • توان 315KW

یکی از دلایل خرابی اینورترها عدم نگهداری کردن و بسیار نامناسب بودن محل نصب است. درایو 315KW C2000 که در یک کارخانه نورد فولاد روی یک موتور 250KW نصب شده بوده است به علت وجود داشتن گرد و غبار و دود ناشی از کار ها مورد نظر آسیب جدی دیده بوده است، در نتیجه درایو دمونتاژ و مونتاژ می باشد و کلیه ی قطعات آن سرویس شده بود، کنتاکتور آسیب بسیار جدی می باشد که تعمیر گردیده است و بلبرینگ فن تعویض می شود و روی درایو نیز مقاومت شارژ تعویض خواهد شد.

خدمات اینورتر دلتا مدل M

  • توان 3.7kw  

بازدید اولیه توسط کارشناسان خبره ، تشخیص داده می شود که دستگاه نیاز به سرویس بدنه و تعمیر های برد پاور دارد.

گزارش نحوه تعمیر: با توجه داشتن به مدل دستگاه و گونه ی  خرابی و تشخیص دادن متخصصان سرویس بدنه معلوم خواهد شد که عیب دستگاه از برد پاور بوده و علت نوسانات ورودی به همین علت می باشد و به همین علت به تعمیر برد پاور پرداخته خواهد شد.

خدمات اینورتر دلتا مدل B

  • توان 18.5KW

اینورتر قبل از ارسال به بیشتر تعمیرگاه و در هنگام به برق زدن جرقه خواهد زد.

گزارش دادن خدمات برای این مدل از اینورتر دلتا:

  •  یکی از عوامل آسیب‌ دیدگی اینورتر این است که ورودی دستگاه مشکلی را دارا است.
  • یا بخشی از درایو و بردها یا قطعات دچار مشکل می شود، یا  می‌تواند از برد تغذیه باشد.
  • در زمان تعمیر کردن معلوم شد لینک DC اینورتر آسیب دیده می باشد.
  •  نیاز به دمونتاژ و مونتاژ قطعات الکترونیکی برد تغذیه ای دارد.
  • در پایان پس از برطرف کردن عیوب از اینورتر تست راه اندازی موتور گرفته خواهد شد.
  •  تست گرفته شده گزارشی از برطرف شدن مشکل داشت.

خدمات  اینورتر دلتا E

  • توان 5.5KW

عیوب اعلامی عبارت است از: اینورتر فالت Over Voltage را نشان می‌داد.

گزارش نحوه ی تعمیر کردن:

  • پس از ورود دستگاه به کارگاه به علت داشتن گرد و غبار دستگاه با مواد بسیار خاصی شستشو داده خواهد شد.
  •  پس از آن مورد بازدید قرار گرفتن توسط کارشناسان مشخص خواهد شد مشکل دستگاه از IGBT آن می باشد.
  • پس از تعمیر کردن این قطعه، فن های دستگاه نیز تعمیر و سرویس می شود.
  •  از دستگاه تست راه اندازی موتور گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید : خرید اینورتر دلتا

 

خدمات اینورتر دلتا

اشتراک گذاری